Καταργείται το ΣΕΠΕ και γίνεται Ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή- Τέλος το 8ωρο

   


Το νέο νομοσχέδιο για τα εργασιακά παρουσίασε την Τετάρτη ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης.

Ο υπουργός ξεκινώντας την παρουσίαση και θέλοντας να εξηγήσει τους λόγους κατάθεσης του νομοσχεδίου υποστήριξε ότι στόχος είναι η «προστασία της εργασίας». Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά, κατά πρώτον, είναι απαρχαιωμένη η εργασιακή νομοθεσία, συμπληρώνοντας πως είναι πλέον 40 ετών, ενώ σημείωσε πως υπάρχει έλλειψη προσαρμογής στις εξελίξεις.

Σύμφωνα με την ηγεσία του υπουργείου Εργασίας οι βασικές αρχές του νομοσχεδίου:

1. Δεν υπάρχουν εργαζόμενοι χωρίς επιχειρήσεις, αλλά ούτε και επιχειρήσεις με εργαζομένους ”στα κεραμίδια”.

2. Η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας πρέπει να έρχεται με τους εργαζομένους να συμμετάσχουν στα οφέλη της ανάπτυξης.

3. Η νομοθεσία μας προσαρμόζεται σε βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές.

Σχετικά με την διευθέτηση του χρόνου εργασίας, ο Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε ότι «η ρύθμιση θα μπορεί να εφαρμόζεται μετά από συμφωνία του εργοδότη με τις σωματειακές οργανώσεις ή  με ατομική συμφωνία μεταξύ εργαζόμενου και εργοδότη».

Συγκεκριμένα, η ατομική σύμβαση μεταξύ εργοδότη-εργαζόμενου θα είναι το καθοριστικό στοιχείο στην διευθέτηση του χρόνο εργασίας

Ο Κωστής Χατζηδάκης ανέφερε ότι η δυνατότητα διευθέτησης του χρόνου εργασίας «ισχύει στην πατρίδα μας από το 1990 και μπορεί να γίνονται με συλλογικές συμφωνίες» επίσης σημείωσε πως «είναι συνήθεις πρακτική στην Ευρωπαϊκή Ένωση» αφού «το 54% των επιχειρήσεων προσφέρουν ευελιξία».

Είπε επίσης ότι «η Διεθνής Οργάνωση Εργασίας υποστηρίζει ότι η διευθέτηση μπορεί να ωφελήσει τόσο τους εργαζόμενους όσο και τις επιχειρήσεις». Για την Ελλάδα πάντως ξεκαθάρισε ότι το ζήτημα αυτό θα επιλύεται σε ατομικό επίπεδο. Όπως σχολίασε ο υπουργός Εργασίας «υπάρχουν διαφορετικά θέματα που μπορεί να αντιμετωπίζει κάθε εργαζόμενους αυτά θα ρυθμιστούν με ατομικές συμβάσεις εργασίας».

Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας
«Η ψηφιακή κάρτα εργασίας είναι η σημαντικότερη αλλαγή του νομοσχεδίου, καθώς κάθε εργαζόμενος θα μπορεί και από το κινητό του τηλέφωνο να καταγράφει πότε πάει στη δουλειά του, πότε φεύγει, πόσες ώρες δούλεψε υπερωριακά», είπε.

«Κλειδί» για την προστασία των εργαζομένων, τον έλεγχο του ωραρίου εργασίας και την εφαρμογή μεταρρυθμίσεων όπως το δικαίωμα της αποσύνδεσης στην τηλεργασία, η διευθέτηση του χρόνου εργασίας και η εξίσωση των υπερωριών σε βιομηχανία και υπηρεσίες.

Με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας, καταγράφεται σε πραγματικό χρόνο κάθε μεταβολή στον χρόνο εργασίας των εργαζομένων: ώρα έναρξης και λήξης της εργασίας, διάλειμμα, υπέρβαση του νόμιμου ωραρίου εργασίας, άδειες, υπερωρίες.

Αναφορικά με όσους δεν συμμορφωθούν στο νέο μέτρο, προβλέπεται πλέον πρόστιμο 10.500 ευρώ ανά εργαζόμενο για μη ενεργοποίηση της ψηφιακής κάρτας, καθώς και «λουκέτο» 15 ημερών για υποτροπή, μετά από τρεις ελέγχους.

Καταργείται το ΣΕΠΕ
Παράλληλα, ο Κωστής Χατζηδάκης μίλησε για τις αλλαγές στο Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας καθώς συνίσταται η Επιθεώρηση Εργασίας ως Ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή με λειτουργική ανεξαρτησία, διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια.

«Δεν υπόκειται σε έλεγχο ή εποπτεία από κυβερνητικά όργανα, κρατικούς φορείς ή άλλες διοικητικές αρχές, σημείωσε» και συμπλήρωσε πως θα ασκεί τις αρμοδιότητες του ΣΕΠΕ που καταργείται.

Παράλληλα θα λειτουργεί κατά τα πρότυπα της ΑΑΔΕ και της Εθνικής Αρχής Διαφάνεια, ενώ η επιλογή του Διοικητή θα γίνεται με ανοικτό διαγωνισμό και στην Επιτροπή θα προεδρεύει ο πρόεδρος του ΑΣΕΠ.

«Πράσινο» σε απολύσεις συνδικαλιστών
Τέλος, ανατροπές έρχονται και σε ότι αφορά τη συνδικαλιστική δράση, καθώς ο Κ. Χατζηδάκης ανακοίνωσε την αλλαγή της νομοθεσίας για να μπορούν να απολύονται συνδικαλιστές λέγοντας πως «η απόλυση μπορεί να είναι για σπουδαίο λόγο».

Ειδικά μάλιστα για την απεργία επισήμανε ότι «προβλέπεται ελάχιστη εγγυημένη υπηρεσία σε κλάδους κοινής ωφέλειας, 33%» έτσι ώστε «το 1/3 της υπηρεσίας θα δίνεται σε κλάδους όπως αυτοί προσδιορίζονται στον κλάδο 1264/82» ανάμεσα στις οποίες περιλαμβάνονται ο κλάδος της υγείας, των μεταφορών αλλά και της φορτοεκφόρτωσης στα λιμάνια. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου